Free delivery from Fr. 300 of purchase or 18 bottles, otherwise Fr. 15

Cavesa le CAVE, le club des amateurs de vins exquis

Heida (savagnin), Cave des Amandiers - A. Deletraz - 2020

For the first time, the CAVE is selecting Alexandre Delétraz’s païen! The wine combines two origins: Fully and Leytron. And so as not to leave its mark, it is matured in tuns. It is very well-crafted and lively, with a fine presence that carries it for long seconds on the palate. The personalities of the grape variety, terroir and vintage are respected. Well done !
Technical sheet >
28,50 CHF
icone_vin

CLUB OFFER

10% from 1 bottle(s)

(or 25,65 CHF per unit)

The discount is automatically applied to the basket.

stock

In stock in our warehouses

> Click & collect
packaging

Anti-crash packaging

> Shipping & collection options
payment

100% secure payment

> Payment options
contact

Le CAVE's warranty

> Our commitments
contact

Any questions about this product?

> Contact us
print

You want to print this article card?

> Download / Print
grap_mouse
technical_sheets

Sheet

Technique

Suggestions for accompaniment

Sea bass tartar • Royale of cod with citrus fruits • Scallops.

Domain

Alexandre Delétraz, c'est l'histoire d'un genevois idéaliste parti s'installer en Valais. Selon ses propres mots : "La Cave des Amandiers c’est un peu une utopie ou plutôt un rêve… Un projet de vie !". C’est l’envie de créer de grands vins dans des terroirs d’exception en respectant la nature, de révéler les qualités des cépages valaisans dans un environnement authentique et d’offrir au vin le temps de grandir dans la fraîcheur de la cave.

Cette dernière est l’une des plus jeunes du Valais, puisqu’elle a été créée en 2008. Après avoir vinifié le premier millésime dans un mazot, puis dans un garage à tracteurs de Fully, Alexandre a trouvé un lieu plus adéquat sur la commune de Saillon. Il a emménagé dans cette nouvelle cave dès 2011 et bien que les installations de vinifications soient récentes, le travail demeure totalement artisanal.

Les vignes sont entretenues manuellement à cause de la topographie accidentée, constituée de petites terrasses qui s’étagent de 450 à 900 mètres d’altitude sur 5.2 ha. C'est l'occasion de rappeler ici que la vigne en Valais est parfois aussi une viticulture de montagne. Cette viticulture héroïque est parfaitement illustrée par les différentes entités que possède Alexandre, sur Fully : Les Seyes, Les Follatères, La Combe d'Enfer, Chanton d'Euloz, La...

Read more...
domain_wines

The wines of

Domain

domain

My Recently

viewed products

You have not viewed any products yet

complete_order

Complete your

Order