Free delivery from Fr. 300 of purchase or 18 bottles, otherwise Fr. 15

Cavesa le CAVE, le club des amateurs de vins exquis
bio vin_rare

Ticino, Velabona (chardonnay), Christian Zündel - 2021

Christian Zündel has made a name for himself with his reds, but his whites are also appreciated by connoisseurs, and from the mouth of their creator, they age divinely well! The Campagna di Sotto parcel, on the Malcantone, produces an incomparable wine, very slender, crystalline, limpid and with remarkable longevity, competing after 10 years with Meursault of noble origin!
Technical sheet >
39,50 CHF
stock

In stock in our warehouses

> Click & collect
packaging

Anti-crash packaging

> Shipping & collection options
payment

100% secure payment

> Payment options
contact

Le CAVE's warranty

> Our commitments
contact

Any questions about this product?

> Contact us
print

You want to print this article card?

> Download / Print
grap_mouse
technical_sheets

Sheet

Technique

Viticulture

100% Chardonnay from a single parcel, around 35/40 years old.

Oenology

Spontaneous fermentation, malolactic fermentation and ageing in 228 litre used barrels (no new wood) for a minimum of 16 months.

Suggestions for accompaniment

Gougères - Freshwater fish terrine - Cheese soufflé.

Domain

Diplômé en podologie, Christian Zündel est arrivé au Tessin à la fin années 70. Après un détour par l’agriculture, il plante sa première vigne, « nuciola », en partenariat avec Adriano Kaufmann et fait l’acquisition de l’Orizzonte, sans doute la plus vieille vigne de merlot de la région puisqu’elle a été plantée en 1905 par Giovanni Rossi qui fut l’un des premiers à introduire le merlot au Tessin. Situées autour de Beride dans le Malcantone, région magnifique avec ses 26 villages préservés, bordée sur son flanc est par le lac de Lugano et sur sa partie nord-ouest par le Monte Lema qui offre un point de vue panoramique sur toute la région jusqu’à la plaine du Pô, les vignes de ce petit domaine (4.2 ha) se trouvent sur des gneiss bruns très érodés et qui permettent au système racinaire de s’implanter, ainsi que sur des dépôts morainiques. A cause du risque d’érosion, celles-ci sont enherbées – la gestion de l’enherbement étant une question fondamentale pour Christian Zündel.

La pluviométrie est ici importante ; elle peut varier de 1000 à 3000 mm par an. Pas de quoi décourager ce dernier qui s’est tourné vers la biodynamie et la biodiversité : les nouvelles vignes sont replantées avec des arbres (mûrier, cornouiller, érable champêtre, etc.)

domain_wines

The wines of

Domain

domain

My Recently

viewed products

You have not viewed any products yet

complete_order

Complete your

Order